tjejernas-hemsida

Alla inlägg under oktober 2012

Av love tjejernas-hemsida !!!!! - 31 oktober 2012 10:07

hej som ni vet är det halloween idag         

och jag lovade er en supper bra halloween party

jag fick så många bra ideer några kommer med och några inte! 

men vi börjar med spöööööökhirtorier en san historia som några av er kannske känner igen den heter spöktåget

de som bor i kista och hallonbergen borde ha hört den.


Spökhistorien har sitt ursprung i berättelsen om en ung tjej som var på väg hem från en glad kväll på ett disco. Hon hamnade på Silverpilen. Hon såg passagernas tomma blickar och fick panik när tåget inte stannade vid T-centralen och drog i nödbromsen. Inget hände. Tåget fortsatte. Till slut stannade tåget. Hon klev av och såg att det stod ”Kymlinge” på skylten. Hon gick uppför trappan men blev skräckslagen när hon såg att utgången var igenmurad. Veckan efter hittades hon död i Ursviks skogar.


det är en sann berättelse!!!!


nu tar vi några bilder på kändisarnas halloween!

                   


ja jag tycker selena gomez är snyggast och läkigast som vanligt !!!!!!!!!



HALLOWEEN GÅTAN!

 

vad är det som har fyra ben på dagen och sex ben på kvällen?

 


skriv i komentarerna vad ni tror   

 

 

det var en som sa att jag skulle ha med halloween party tips men det tar för lång tid så jag tänkte på reccept så alltså bakelser på halloween

 

spöktårta börjar vi med 

 

 

5 st morötter,(6 dl fint rivna)

4 st ägg

3 dl strösocker

3 dl vetemjöl

1 dl kokos,riven

1 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

175 g smör,

 

 

 

smält Glasyr:

300 g philadelphiaost

2,5 dl kesella kvarg

2 dl florsocker

0,5 st citron, rivet skal av 1 st citron,

1 msk pressad saft

4 st lakritssnurror, eller lakritssnören 

 

 

 

1. Sätt ugnen på 200°. Skala och riv morötterna. Vispa ägg och socker tills det blir ljust och pösigt. Blanda vetemjöl, kokos, vaniljsocker och bakpulver. Blanda ner det i äggsmeten.

2. Blanda ner smält smör och morötter. Häll upp smeten i en långpanna med bakplåtspapper. Grädda kakan mitt i ugnen ca 20 min. Låt den svalna.

3. Spöke: Blanda samman Philadelphiaost, kvarg, socker och citronskal – och saft. Rör till en jämn massa. Eventuellt kan du köra snabbt med en stavmixer för en slätare konsistens.

4. Dela kakan i två delar. Bred ca 1/3 av glasyren på den ena halvan och lägg på den andra halvan. Skär av de övre hörnen till ett rundat spökhuvud och lägg hörnbitarna nere i andra hörnen för att bilda en utsvängd kjol. Skär eventuellt ut en midja på spöket.

5. Täck tårtan med resten av glasyren och gör ögon och kjolveck av lakritssnören.

 

marängerspöken

   

 

 

Halloweenspöken

2 st äggvitor

1,5 dl strösocker

10 g mörk choklad 

 

 

 

1. Sätt ugnen på 100°. Vispa äggvitorna i en rundbottnad skål först på lågt varv några minuter. Öka farten och tillsätt sockret lite i taget.

2. Vispa till en blank fast smet. sätt en slät tyll i en spritspåse och spritsa ut höga toppar på en plåt med bakplåtspapper. Gör små armar genom att nudda dem lätt med ett finger.

3. Grädda mitt i ugnen ca 1 1/2 timme. Låt dem svalna och se till att de står torrt. Smält chokladen och vik ihop en bit smör- eller bakplåtspapper till en strut med pyttelitet hål. Häll i den smälta chokladen och spritsa ut ögon på spökmarängerna. Förvara torrt, helst i låda med lock. 

 

 

 

 

 

3 st ägg

1,5 dl strösocker

0,75 dl potatismjöl

3 msk kakao

1 tsk bakpulver

 

 

Fyllning:

2 dl körsbärsmarmelad

200 g hallon

3 dl vispgrädde garnering

600 g marsipan

1 tsk mörk choklad,

smält 1 msk florsocker

 

 

1. Sätt ugnen på 250°. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, kakao och bakpulver och sikta ner i äggpöset. Häll smeten i en långpanna klädd invändigt med bakplåtspapper.

2. Grädda kakan mitt i ugnen ca 5 min. Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper och dra bort det papper kakan gräddats på. Bre på körsbärsmarmeladen och rulla ihop från långsidan. Låt kakan kallna.

3. Skär rulltårtan i ca 3 cm höga ?stubbar?. Ställ dem på kant och fördela hallonen ovanpå. Vispa grädden till fast skum och bre den över rulltårtsbitarna. Forma till runda toppar.

4. Kavla ut marsipanen och skär ut rundlar, ca 15 cm i diameter. Täck bakelserna med marsipan. Klipp ett hål som mun och spritsa på ögon av smält choklad. Pudra över florsocker och servera.




dagens youtube idag 

 



den är inte så gammal jo kanske några år 1 elr 2 



halloween mode

               



HÄXOR ÄR MEST POPULÄRAST AV TJEJER ! :)



      



 bilder 

       



så ses senare hoppas ni gillade halloween partyt 

ps. de bästa inläggen bara här i www.tjejernas-hemsida.bloggplatsen.se // jag 

Av love tjejernas-hemsida !!!!! - 30 oktober 2012 11:37

heeeeeeeeeeeeeeej

halloween strax elr om ungefär 24 tim och 28 min ungefär :)

Gå gärna in  i Bff-1.bloggplatsen.se min kompis äger den bloggen ok hon kanske inte har så många bloggare än men efter de här innlägget får vi se :)


halloween party imorgon ses då glöm ej det 




Av love tjejernas-hemsida !!!!! - 29 oktober 2012 15:02

heeeeeeeeeeeeeej!

Dagens youtube idag är Rihanna :)



 


den är ganska ny 

ni kanske har hört den i radio

Av love tjejernas-hemsida !!!!! - 28 oktober 2012 14:11

hej halloween snart ska lägga ut några halloween bilder på selena gomez :)

             



hej då glöm ej snart är det halloween party här :)

Av love tjejernas-hemsida !!!!! - 26 oktober 2012 17:04

Hej supper fredag är berädd idag!!!!! :)


Jag ska ha höst tema för många har höstlov och det har även jag   

Höst-mode är nr.1 på listan idag  och ja har hittat de senaste snyggaste modet år 2012 

jag vill gärna ha på mig nått varmt men ändå snyggt som tex de här : 

 

klika på bilden 

snyggt va?

jag är väldigt nogran när det jäller kläder och stil!

Men matchande cherp skarf väska klovka och skor i bilden ni kanske ser de alla är bruna och ja lite vita men de passar perfect matchar!

Dagens youtube har säts över 300miljoner människor hon är kännd! Hon heter Megan Nicole det här är en av hennes låtar den har ni nog hört i radio   


Hon heter Megan nicole en 18 åring!

Hon har blivit en världs stjärna med hjälp av youtube 

Hon har en fin röst 

den 21 december la hon ut sin första video på youtube sedan den dagen har mycket förändrats 

hon är duktig på gitarr och har en bra humor!!!!!!!!!!



ja nu ska jag bara säga en sak ni ska rösta vilken poster ni vill att jag ska ha i bloggen till nästa fredag

idag väljer jag megan nicole   





ja nu är tuvär supper fredag slut hej då alla och ha ett bra höstlov   

          

Av love tjejernas-hemsida !!!!! - 24 oktober 2012 15:20

Tävlings dax!!!!!!!!!!!

Hej allihop jag har en ny tävling   

WOHOOOOOOOOOOOOOOO   


Tävlingen gjorde jag först också men stälde in den för det va inte många som va med men hoppas att det är många nu   

Ja ni ska göra alla de här sakerna för att få poeng:


Gilla min blogg på facebook: 1000p

Skriva om min blogg i in blogg:500p

komenterar ett inlägg: 100p

frågar frågor:10p

reklam om min blogg: 500p

berätta om min blogg:300p


P=poeng :)


Är du med?!

Komentera då att du är med så att jag vet :)

Den som vinnaren

vinner att jag skriver om dens blogg och får många bloggläsare men det viktigaste är att gilla min blogg på facebook :)

Lycka till

// jag    

Av love tjejernas-hemsida !!!!! - 23 oktober 2012 15:00

T=Tjejer är välkomna!

J=Jag och ni

E=En stor möjlig het!

J=Järnan behövs

E=Egna ideer 

R=Roliga stunder

N=Nice ni är

A=As grym blogg!

S=Snyggaste i världen!

- = --------------:)

H=Hemmet för er i min blogg!

E=En bra dag i bloggen!

M=Man ska aldrig glöma bloggen!

S=Se alltid nya inlägg i tjejernas-hemsida!!!

I=Inse vad som är bäst!

D=De seaste och bästa kan ni inte glöma!

A=Andra människor måste få höra om tjejernas-hemsida :)

 

LOL!

Så sant!

HEJ DÅ 

puss puss    

 

Presentation


VÄLKOMMEN!
Hej här får ni höra skvaller tips historier bus reccepter och mycket mer följ oss hära i tjejernas-hemsida.bloggplatsen.se
skriv gärna komentarer älskar komentarer!!!
hej då!

Fråga mig

226 besvarade frågor

Omröstning

vad vill du att bloggen ska ha?
 mode tips!
 modeler
 mer skvaller
 historie-mys
 vis ahur man gör en bra blogg!
 om mitt liv
 eller som jag har just nu
 eller skriv i frågor eller komentarer om vad ni tycker om den inte står hära!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

uprepar några saker vi ska göra!!!

hej här har ni mycket skoj ni kommer få höra skvaller, reccept, stilogi,veckans tjärna, och mycket mer

det hära hemsidan är för tjejer ses sen ;)

bästa bloggen!

bakrund


Skapa flashcards